www.almacendederecho.org

lunes, 8 de septiembre de 2014

Cálculo de la indemnización de los daños sufridos por un vehículo asegurado

Los daños consistieron en que se perforaron los depósitos de combustible y se dañaron los neumáticos, se perdió el combustible y hubo que limpiar la zona del derrame. Los camiones estaban asegurados. El tomador del seguro era el arrendador financiero que, en virtud del leasing, había cedido el uso de los mismos al transportista. El arrendatario demanda a la compañía de seguros.

La Audiencia Provincial de Lugo confirma la sentencia de 1ª Instancia en cuanto a la indemnización relativa a los neumáticos porque los daños a éstos no estaban incluidos en la póliza del seguro, cuyas condiciones considera aplicables al arrendatario financiero aunque no fuera el tomador del seguro. En cuanto al combustible perdido, por el contrario, la Audiencia da la razón al asegurado:
Polo que se refire ao importe do combustíbel derramado, a conclusión da Sala debe ser, porén, a contraria, xa que o cálculo do mesmo non pode considerarse meras "conxecturas", senón máis ben unha ponderación axeitada ás circunstancias do caso e de acordo coas regras de boa praxe aplicábeis á actuación do perito da demandante. Este cifra en 3.500 litros o total de gasóleo derramado polos catro camións afectados, baseándose no atestado da Garda Civil (fl. 49), afirmando ademais no acto do xuízo que tivo en conta para realizar o cálculo os datos das últimas repostaxes realizadas por estes. Tendo en conta as circunstancias do caso, non semella que a demandante puidese ter realizado maiores esforzos probatorios, sendo esta ponderación suficiente, a xuízo da Sala, para ter por acreditado o dano, debendo ser incluído na indemnización que corresponde á actora, en virtude do principio de restitutio in integrum , propio dun contrato de seguro a todo risco, e de acordo co art. 11.1 c) das condicións xerais de garantías (doc. 3 da contestación, fl. 169). En consecuencia, á indemnización recoñecida na sentenza de instancia debe agregárselle a cantidade de 1.947,97 euros en concepto de danos derivados da perda de gasóleo
En fin, respecto a los gastos de limpieza (en los que incurrió el dueño del solar donde estaban aparcado los camiones), la aseguradora pretendía que no eran “daños de la circulación” porque los camiones estaban aparcados cuando se derramó el combustible y, por tanto, no estaban cubiertos por la póliza. El Tribunal considera, por el contrario, y siguiendo la doctrina del Tribunal Supremo, que cualquier uso de un vehículo conforme a su destino entra dentro de la cobertura de este tipo de seguros.
"o estacionamento ou aparcamento dun vehículo merece a consideración de feito da circulación, por entenderse esta situación a calquera que derive do uso do vehículo". Este criterio foi aplicado xa por esta Sala en SAP de Lugo 209/2014, de 22 de maio, e de acordo co mesmo debe entenderse que a demandante ten dereito a ser reintegrado nos gastos que ocasionou a limpeza do vertido de gasóleo. A contía destes non é discutida, estando acreditada pola documental existente nos autos nun total de 3412 euros, cantidade que debe ser reducida nun 50% ao teren sido catro os camións que xeraron os danos e só dous os efectivamente asegurados pola demandada.

Archivo del blog